Something interesting has been publish recently on the web. Here an abstract:
Among the places over which we must not fly we find, for example, Antarctica. It is forbidden to fly over Antarctica because, due to the strong winds and storms.
First, the pilot would not have good visibility; furthermore, in the event of an emergency landing, passengers would be exposed to almost certain freezing. Furthermore, Antarctica is made up of mountains which does not make it a suitable territory for landing a plane.
.
The North Pole is surrounded by magnetic fields whose radius and direction can change for kilometers even every year: if the magnetic field moves, the pilot cannot orient himself precisely to the north and would not be able to keep the course and land. In fact, the runways in airports are oriented by calculating the distance from the North Pole: a strong magnetic field such as that of the North Pole, therefore, would cause a loss of alignment and the impossibility of reaching the landing strip. This is why pilots must avoid flying over poles and magnetic fields in general.
Source: Perché gli aerei non sorvolano l’Antartide? Pochi conoscono la risposta | Impensabile (nanopress.it)
TNX IZ1GJK Maury
Quelque chose d’intéressant a été publié récemment sur le web. Voici un résumé :
Parmi les endroits sur lesquels nous ne devons pas survoler, nous trouvons, par exemple, l’Antarctique. Il est interdit de survoler l’Antarctique car, en raison des vents violents et
tempêtes.
Premièrement, le pilote n’aurait pas une bonne visibilité; de plus, en cas d’atterrissage d’urgence, les passagers seraient exposés à un gel quasi certain. En outre, l’Antarctique
est constitué de montagnes ce qui n’en fait pas un territoire propice à l’atterrissage d’un avion.
Le pôle Nord est entouré de champs magnétiques dont le rayon et la direction peuvent changer sur des kilomètres même chaque année : si le champ magnétique se déplace, le pilote ne peut pas s’orienter
se dirigeait précisément vers le nord et ne serait pas en mesure de garder le cap et d’atterrir. En fait, les pistes des aéroports sont orientées en calculant la distance depuis le Pôle Nord
: un fort champ magnétique tel que celui du Pôle Nord entraînerait donc une perte d’alignement et l’impossibilité d’atteindre la piste d’atterrissage. C’est pourquoi les pilotes
doivent éviter de survoler les pôles et les champs magnétiques en général.
Merci IZ1GJK Maury
Info de la Source Publié * ICI