Plans de changements de maintenance


W.A.P. Worldwide Antarctic Program

RSV Nuyina; Maintenance shifts plans for Antarctic Season

The Australian Antarctic Division has moved swiftly to adjust its shipping plans for the 2022-23 season with Icebreaker RSV Nuyina unlikely to be in service due to a delay in receiving spare parts.
RSV Nuyina is currently in Singapore for scheduled maintenance. The ship arrived in Singapore in April and was due back in Hobart in October.
The Australian Antarctic Division (AAD) and the ship’s operator Serco have been resolving issues and making repairs as part of the normal commissioning process during the warranty period.  AAD Director Kim Ellis said the works included improvements to the hydraulic control system within the propulsion system clutches.

Thanks and Creditit to:  https://www.antarctica.gov.au/nuyina/stories/2022/nuyina-maintenance-shifts-plans-for-antarctic-season/?fbclid=IwAR2fFHvpgddNztceSoPXfWidm-kRH9dCCWkyHCR26kEYme1LX9beP-QhpVo

Two additional vessels, Icebreaker Aiviq and an ice-strengthened Cargo ship Happy Dynamic, have been secured for the upcoming season to transport critical cargo and bring expeditioners home.

Australian Antarctic Division first chartered the Aiviq for the 2021/22 season. The ship undertook two voyages south, refueling Davis and Mawson and assisting with resupply and changeover of expeditioner teams. The Aiviq  (picture above) will form a large part of the 2022-23 shipping season, with RSV Nuyina’s return from maintenance delayed due to a delay in receiving spare parts.


Version traduite en Français via Google Translate

VRS Nuyina ; Plans de changements de maintenance pour la saison antarctique

La Division antarctique australienne a agi rapidement pour ajuster ses plans d’expédition pour la saison 2022-23 avec Icebreaker RSV
Nuyina 
peu susceptible d’être en service en raison d’un retard dans la réception des pièces de rechange.
RSV Nuyina est actuellement à Singapour pour une maintenance programmée. Le navire est arrivé à Singapour en avril et devait revenir à Hobart en octobre.

La division antarctique australienne (AAD) et l’opérateur du navire, Serco, ont résolu des problèmes et effectué des réparations dans le cadre de la
processus normal de mise en service pendant la période de garantie. La directrice de l’AAD Kim Ellisa déclaré que les travaux comprenaient des améliorations du système de contrôle hydraulique à l’intérieur
les embrayages du système de propulsion.

Remerciements et crédits à :  https://www.antarctica.gov.au/nuyina/stories/2022/nuyina-maintenance-shifts-plans-for-antarctic-season/?fbclid=IwAR2fFHvpgddNztceSoPX
fWidm-kRH9dCCWkyHCR26kEYme1LX9beP-QhpVo

Deux navires supplémentaires, le brise-glace Aiviq et un cargo Happy Dynamic renforcé pour la glace, ont été sécurisés pour la saison à venir afin de transporter des marchandises critiques et de ramener les expéditionnaires à la maison.

L’Australian Antarctic Division a affrété pour la première fois l’Aiviq pour la saison 2021/22. Le navire a entrepris deux voyages vers le sud, ravitaillant Davis et Mawson et aidant au réapprovisionnement et au changement d’équipes d’expédition. Les  Aiviq  (photo ci-dessus) constitueront une grande partie de la saison de navigation 2022-23, avec RSV Nuyina’s< /strong> retour de maintenance retardé en raison d’un retard dans la réception des pièces de rechange.

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